Poslouchám pohádku a čtu podle obrázků – recenze

Rate this post

Máte rádi knížky, které pomáhají dětem v rozvoji? Pak věnujte zvláštní pozornost této jedinečné knížce Poslouchám pohádku a čtu podle obrázků. S těmito krátkými pohádkami pomůžete dětem vypěstovat předčtenářskou gramotnost. Ulehčete jim budoucí učení čtení s obrázkovými pohádkami, které pro vás napsala Marcela Kotová, učitelka mateřské školy, která píše knihy nejen pro děti, ale také pro začínající učitelky. Jednoduché a hezké ilustrace pocházejí z rukou Veroniky Kubáčové.

Krátké pohádky o životě jedné rodiny

V knížce na vás čeká maminka a tatínek s dětmi Aničkou a Pepíčkem. Jednotlivé pohádky popisují jejich běžný život. Nejsou nijak složité, takže je pochopí i menší děti. Navíc si je pak snadno vybaví, až přijde na část, kdy čtou samotné děti podle obrázků. V pohádkách se s rodinou podíváte na běžná místa jako na hřiště, do školy, k doktorovi, do obchodu, do zoo nebo také na procházku k rybníku nebo do lesa. Na děti tak čeká slovní zásoba z různých míst a oblastí. Opět nečekejte žádná složitá slova, knížka je určená pro předškoláky.

Poslouchám pohádku a čtu podle obrázků ukázka

Jak se Poslouchám pohádku a čtu podle obrázků čte?

Jak napovídá název, nejprve budou děti pohádku poslouchat. Přečtete jim příběh, zatímco děti poslouchají, soustředí se a snaží se porozumět, o čem pohádka je. Na další stránce vás čekají obrázky rozdělené na slovesa a podstatná jména. Pod každým obrázkem je drobným písmem napsáno, co znamená. Tyto obrázky si s dětmi projděte. Ukažte na obrázek a řekněte, jaké slovo zastupuje. Nechte děti zopakovat, nebo říkejte společně.

Jakmile si budete jisti, že dítě umí obrázky pojmenovat, můžete se vrhnout na další dvoustránku. Tam objevíte vždy tři obrázky na řádku. Děti je tak přečtou jako jednoduchou větu. Například: „Rodina bydlí v domečku.“ Pokaždé se jedná o věty z příběhu, který jste před tím přečetli. Někdy, hlavně ze začátku, mohou děti potřebovat pomoc opravit předložku nebo tvar slova. Tím se zlepšují jejich vyjadřovací schopnosti a usnadní jim to v budoucnu porozumění čtenému slovu.

Před spaním i na den

Pohádky můžete číst přes den i na dobrou noc. Je to jedno. Někdy se stane, že děti touto knihou natolik inspirujete, že si přes den vytvoří vlastní příběh pomocí namalovaných obrázků na papíře. Až vám ho budou nadšeně předčítat, tak jako vy večer jim, naslouchejte jim, a žasněte nad jejich fantazií a schopnostmi.

Další podobné knihy?

Tato knížka je sama o sobě jedinečná tím, že v ní děti čtou celé věty podle obrázků. Knížek s obrázkovým čtením najdete na trhu hodně, tam ale čtení funguje tak, že jsou obrázky umístěny v textu. Ten musíte číst vy a obrázek dořekne dítě. Přínosnější pro děti je ale nutnost zapamatovat si spojení obrázku a slova a následně tato slova poskládat do smysluplné věty.

Zavěřečné hodnocení Poslouchám pohádku a čtu podle obrázků

Pro koho je tedy knížka vhodná? Pro každého rodiče, který dbá na vzdělání svých dětí. Vhodný věk dětí je zhruba od čtyř do sedmi let. Pro starší děti už by byla moc jednoduchá, navíc ve škole se děti učí číst a jsou pro ně přínosnější knížky typu První čtení. No a také by tato publikace neměla chybět ani paní učitelkám v mateřské školce nebo vychovatelkám, které chtějí dělat zájmové kroužky týkající se čtení a knih pro děti.